هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش سبک های اسنادی در نگرش نسبت به یادگیری آنلاین با میانجیگری اضطراب کرونا در دانشجویان دانشگاه یزد بود. روش: پژوهش حاضر، توصیفی- همبستگی بود . نمونه، شامل280 نفر، از بین تمام دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی سال تحصیلی 1400-1399 و به روش داوطلبانه بود. جمع آوری داده ها با پرسشنامههای سبک اسنادی سلیگمن و همکاران(1983)، نگرش به یادگیری آنلاین عبیداله، خان و خان(2017) و اضطراب کرونا علی پور و همکاران (1398)انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها با روش همبستگی ومدل یابی معادلات ساختاری و با نرم افزار24 AMOS انجام شد. یافتهها : اسناد مثبت به صورت مستقیم، مثبت و معنیدار نگرش به یادگیری آنلاین را پیش بینی میکند(26/0=β). اسناد منفی به صورت معکوس، منفی و معنی دار نگرش به یادگیری آنلاین(55/0-=β) و نیز به صورت مستقیم و مثبت و معنی دار اضطراب کرونا را پیش بینی میکند( 79/0=β). در نهایت نتایج نشان داد اضطراب کرونا نمیتواند میانجی باشد. نتیجه گیری: به طورکلی نتایج نشان داد که افراد با سبک اسنادی مثبت به یادگیری آنلاین نگرش مثبتتری داشته و افراد دارای سبک اسنادی منفی نگرش منفیتری داشته اند و همچنین افراد دارای سبک اسناد منفی اضطراب کرونا را بیشتر تجربه کردهاند.
طالبیان, سمیه, & برزگر بفرویی, کاظم. (1401). بررسی نقش سبک های اسنادی در نگرش نسبت به یادگیری آنلاین با میانجی گری اضطراب کرونا در دانشجویان دانشگاه یزد. مشاوره مدرسه, 2(1), 1-18. doi: 10.22098/jsc.2022.1841
MLA
سمیه طالبیان; کاظم برزگر بفرویی. "بررسی نقش سبک های اسنادی در نگرش نسبت به یادگیری آنلاین با میانجی گری اضطراب کرونا در دانشجویان دانشگاه یزد", مشاوره مدرسه, 2, 1, 1401, 1-18. doi: 10.22098/jsc.2022.1841
HARVARD
طالبیان, سمیه, برزگر بفرویی, کاظم. (1401). 'بررسی نقش سبک های اسنادی در نگرش نسبت به یادگیری آنلاین با میانجی گری اضطراب کرونا در دانشجویان دانشگاه یزد', مشاوره مدرسه, 2(1), pp. 1-18. doi: 10.22098/jsc.2022.1841
VANCOUVER
طالبیان, سمیه, برزگر بفرویی, کاظم. بررسی نقش سبک های اسنادی در نگرش نسبت به یادگیری آنلاین با میانجی گری اضطراب کرونا در دانشجویان دانشگاه یزد. مشاوره مدرسه, 1401; 2(1): 1-18. doi: 10.22098/jsc.2022.1841